Verticale integratie als motor voor de groei
Bij Willy Naessens Group staat verticale integratie al jarenlang centraal in het groeimodel. Het is niet te ontkennen, de verticale integratie zorgde de afgelopen jaren voor een enorme groei. Trendstop Knack bracht het klassement uit van de twintig grootste aannemers van België voor 2022, in deze top glundert Willy Naessens Group op de 7e plaats.
Met een opmerkelijke groei van 72% ten opzichte van 2016 is Willy Naessens Group, de 2e sterkste groeier uit het klassement. In 2020 realiseerde de Willy Naessens Group een geconsolideerde omzet van 503 miljoen euro. Dit heeft de Group te danken aan het sleutelwoord: verticale integratie. De verticale integratie wordt in de gehele onderneming doorgetrokken. De Willy Naessens Group beschikt over een eigen studiedienst, eigen productie van prefab-betonelementen (met 11 eigen betonfabrieken), eigen montage, eigen transport, eigen dakdichtingsbedrijf, eigen aluminiumschrijnwerkerij, eigen grondwerkenafdeling, eigen technics-afdeling, eigen … De recente overnames van FB Groupe, een fabrikant van betonnen welfsels zowel in voorgespannen als gewapend beton, en Groeninghe Transport, containertransport in de Benelux, Duitsland en Frankrijk, kaderen volledig in de visie van de verticale integratie.
Een tweede belangrijk sleutelwoord voor de Willy Naessens Group is diversificatie. Dankzij de participatie in Franky Fresh Food in 2007 en verdere uitbreidingen, is de Group nu ook een gevestigde waarde in de voedingsindustrie. Maar ook hier is het eerste sleutelwoord: verticale integratie, niet weg te denken. Willy Naessens Group beschikt over eigen productiesites en distributiecentra. Deze staan in voor de levering en beleving van het eigenhuismerk, Bourgon, maar ook bereide gerechten van Marblo over heel België.
Raadpleeg hier het artikel van Trends Top Knack.